Friday, January 20, 2012

Uncompromising [uhn-kom-pruh-mahy-zing]




Ibland när jag sätter mig ner för att skapa tittar jag på alla mina fina pärlor och slås av hur mycket jag utvecklats sedan jag en gång i tiden började intressera mig för att göra egna smycken. Jag njuter också av tanken på hur jag verkligen har lyckats vaska fram riktigt bra leverantörer under årens lopp. Jag tittar på pärlorna (Kvaliteten! Storleken! Lystern!) och tänker att de nästan är för fina för att användas, jag borde spara dem.

Jag tänker att jag den här gången kanske skulle ta och använda mig av lite enklare material, lite billigare. Se vad jag hittar i gömmorna, lite utfyllnad, så där. Jag öppnar lådor, tar fram påsar och askar och... Jag bara kan inte. Det går inte. Jag lägger alltid tillbaka dem och väljer pärlorna av allra bästa kvalitet. Alltid. Varenda gång. Kompromisslöst.

Varsågoda - ett halsband med pärlor som nästan är för fina för att användas! Ett kort halsband med de vackraste grå sötvattenpärlorna, små silverskimrande glaspärlor och de ljuvligaste metallrosorna. Jag tror jag är kär! Pris: 299:-

1 comment:

  1. Klart man vill använda det finaste man har...men samtidigt inte...Vackert halsband!

    ReplyDelete