Friday, May 6, 2011

It's all about finding your passion...






... and sharing it, don't you think?

Den 21 maj ska flickornas skolkör uppträda på Ark Hills Rose Festival. Det här året kommer även pengar att samlas in till Second Harvest Japan genom försäljning av pyssel och konsthantverk som barnen på MST gjort.

Idag var det min tur att bidra. Vi samlades i eftermiddags för att pärla för Japan. Av nödvändiga skäl fick barnen samsas och hjälpas åt med att pärla. Fler barn än smyckesmaterial! Så kul! 22 barn, jag och ett par volontärmammor. Puh, vilken tur! :)

Barnen gjorde treradiga armband av sötvattenpärlor, howlitepärlor och antiksilverfärgade smyckesdetaljer och söta mobilsmycken i form av röd-vita änglar. Om det just är de här barnen eller barn generellt vet jag inte, men oj vad söta de är, och fantastiskt duktiga på att samarbeta!

Jag har hittat min passion och ett utmärkt tillfälle att dela med mig. Am I the luckiest girl in the world, or what?!

3 comments: